Lambes_logo_2023_Lambesc
 

FÖRSÄLJNINGSTIPS

10 tips om kundbemötande "Kunden har alltid rätt" - och du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck

  1. Se till att alltid vara snygg och trevlig med ett leende på läpparna!
  2. Hälsa på varje ny kund som kommer in även om du håller på att expediera en annan.
  3. Sök alltid ögonkontakt med kunden - det verkar vänligt och får honom att känna sig väl till mods.
  4. Sätt dig själv i kundens situation.
  5. Gör det lätt för kunden att köpa, genom att lyssna till deras behov och se till att alla varor är namnade och prissatta.
  6. Informera dina kunder om hur de ska sköta sina blommor och krukväxter som de köper.
  7. Skicka alltid med hållbarhetsmedel till snittblommor och näring till krukväxter.
  8. Prata med kunden - använd öppna frågor för att ta reda på varför de vill köpa blommor, till vem, vilken favoritfärg...
  9. Avbryt aldrig en kund.
  10. Var alltid artig och tålmodig - oavsett hur obeslutsam kunden kan vara!